Targi Gamescom 2017 odbywające się w dniach 22-25-08-2017 Spółka The Farm 51 Group SA zalicza do najlepszych wydarzeń gamingowych w których braliśmy udział. Do Kolonii udaliśmy się w dwóch celach, prezentacji potencjalnym partnerom biznesowym naszej najnowszej produkcji World War 3, multiplayerowej gry akcji z gatunku FPS oraz pokazów aplikacji Chernobyl VR Project, wirtualnej wycieczki do Czarnobyla, która niebawem zostanie wydana na PlayStation VR. Stoisko The Farm 51 znajdowało się w strefie business, przeznaczonej dla przedstawicieli mediów oraz gości biznesowych.

W trakcie trzech dni biznesowych odbyliśmy kilkadziesiąt spotkań dedykowanych projektowi World War 3. Duże zainteresowanie projektem zaowocowało wieloma rozmowami i spotkaniami, z czego prawie połowa z nich odbyła się z wydawcami oraz partnerami biznesowymi projektu. Pozostałe spotkania poruszały kwestie marketingowe oraz wsparcia technicznego. Niezmiernie cieszymy się z bardzo pozytywnego odbioru projektu, który potwierdził nasze założenia grywalnościowe WW3 oraz potencjał rynkowy tytułu. O dużym zainteresowaniu projektu może świadczyć fakt, iż wielu gości wielokrotnie wracało do naszego stoiska na powtórne ogrywanie World War 3 w trakcie trwania targów.

Tegoroczne targi Gamescom były naszym zdaniem najlepszym i najbardziej pracowitym eventem w historii Spółki. Byliśmy zaskoczeni tak jednoznacznie pozytywnym odbiorem naszej produkcji wśród partnerów biznesowych. Podobał się pomysł, oprawa graficzna a także elementy grywalnościowe zaprojektowane do gry. Zainteresowanie tytułem było na tyle duże, że wydawcy/dystrybutorzy często przedłużali swoje spotkania i kilkukrotnie wracali do nas na powtórne “ogrywanie” tytułu, w celu głębszego zapoznania się z projektem World War 3 jeszcze w trakcie targów. Gratuluję całemu zespołowi! Czeka nas jeszcze dużo pracy nad doszlifowaniem projektu ale tegoroczne targi jednoznacznie potwierdziły słuszność obranego kierunku prac rozwojowych nad projektem oraz jego potencjał biznesowy.

Kamil Bilczyński – Wiceprezes Zarządu The Farm 51

Prezentacje aplikacji Chernobyl VR Project również okazały się bardzo udane nie tylko ze względu na duża ilość zainteresowanych mediów, które zapisały się na pokazy wersji na konsolę PlayStation 4, ale przede wszystkim przez odbiór aplikacji wśród dziennikarzy. Historia Czarnobyla mimo upływu ponad 30 lat, nadal wzbudza silne emocje, a jakość produkcji niejednokrotnie przez dziennikarzy była określana mianem „kamienia milowego” doświadczeń VR, z którymi dotychczas się zetknęli. Odwiedzający dziennikarze mimo targów odbywających się w centrum Europy, pochodzili z tak odległych części świata jak Turcja, Tunezja oraz Japonia i Korea Południowa. Pod koniec września spodziewamy się emisji programu dokumentalnego „BEYOND”, tworzonego przez południowokoreańską telewizję publiczną EBS, w której Chernobyl VR Project zostanie zaprezentowany jako przykład innowacyjnego i kreatywnego wykorzystania technologii VR w edukacji.

Emocje po zakończonych targach opadły i z niecierpliwością czekamy na zbliżający się okres dalszych rozmów biznesowych oraz wizyt roboczych, których celem będzie dalsza ewaluacja projektu. Po ich zakończeniu podjęte zostaną ostateczne decyzje związane z modelem komercjalizacji projektu.