Relacje Inwestorskie

04 marzec 2024

Odpowiedzi na pytania zadane na ir@thefarm51.com

1. Jaki jest postęp prac nad DLC do Chernobylite?

Zawartość DLC jest już ukończona, trwają prace związane z portowaniem na platformy konsolowe.

2. Czy zgodnie z planem wersja ultimate zostanie wydana w Q2?

Tak, ostateczna wersja Chernobylite zostanie opublikowana równolegle z ostatnim pakietem DLC.

3. Czy planowana jest podwyżka ceny wraz z publikacją wszystkich DLC?

Nie wykluczamy tego. Dla tytułu znajdującego się na rynku od dłuższego czasu istotniejsza jest nie cena bazowa, a rozłożona w czasie polityka okresowego sterowania ceną, szczególnie w powiązaniu z promocjami i wyprzedażami. Z pewnością dla tytułu powiększonego o kolejne DLC (zwłaszcza na konsolach, gdzie wcześniej większość dodatkowej zawartości nie była wcześniej dostępna) możliwe jest stosowanie wyższych pułapów cenowych zarówno w czasie wyprzedaży, jak i poza nimi. Niezależnie od tego, dodanie kolejnego płatnego DLC zawsze zwiększało średnią cenę detaliczną w danym okresie w związku ze sprzedażą pakietu gry wraz z wszystkimi dodatkami jako Edycji Specjalnej.

4. Kiedy można spodziewać się ogłoszenia wydawcy na Switch? Czy takie rozmowy trwają? Na jakim etapie się znajdują?

Rozmowy na temat współpracy przy wydaniu Chernobylite na Switch są bliskie finalizacji.

5. W komunikacie styczniowym była informacja o bliskiej finalizacji dodania gry do oferty abonamentowej, czy dalej jest to w toku, a może czeka na ogłoszenie przez jednego z właścicieli platformy?

W kwestii włączenia Chernobylite do oferty abonamentowej pozostało już tylko dopełnienie ostatnich formalności i fizyczne podpisanie umowy.

6. Ile osób pracuje nad portami DLC na konsole?

Prace nad wersjami konsolowymi realizowane są przez zewnętrzne studio portingowe. Po stronie The Farm 51 zaangażowanych jest kilka osób, większość w niepełnym wymiarze godzin.

7. Jaki jest postęp prac nad ChernobyFullem? Czy wszystko idzie zgodnie z planem?

Prace nad projektem przebiegają zgodnie z planem, ukończone jest około 70% projektu. Do tej pory nie notujemy opóźnień względem założonego harmonogramu, natomiast zawartość gry będzie zdecydowanie większa niż we wstępnych założeniach.

8. Kiedy mniej więcej można spodziewać się ogłoszenia projektu?

Projekt ogłosimy w ciągu najbliższych kilku miesięcy, po ostatecznym wyborze docelowego modelu monetyzacji i partnerów biznesowych.

9. Jaki zespół obecnie pracuje nad ChernobyFullem?

Bez zmian od dłuższego czasu, zespół ChernobyFull liczy 40 osób.

10. Zgodnie z poprzednim raportem, niedługo, albo nawet już, powinna skończyć się gotówka, czy jest jakiś plan działania?. Może nie jest tak źle jak wynikałoby to z raportu? Czy spółka planuje podpisać linię kredytową z jakimś bankiem, a może są już zaawansowane rozmowy na ten temat?

Zarząd podjął działania, które zabezpieczają płynność firmy na najbliższy rok i niebawem uruchomi program pozwalający na sfinansowanie Chernobyfull nie tylko na PC ale na wszystkie liczące się platformy.

11. Czy spółka planuje wyemitować obligacje, a może jest to temat bliski finalizacji?

Obecnie nie planujemy emisji obligacji.

12. Czy wpłaty od Wishlist Games wpływają planowo?

Tak, rozliczenie z Wishlist Games jest realizowane zgodnie z harmonogramem.

13. Na konferencji, spółka informowała że na początku roku planuje złożyć kolejny wniosek o dofinansowanie? Czy zostało to już zrobione, a może dopiero będzie?

Wniosek o dofinasowanie, o którym wspominaliśmy ma konferencji, zostanie złożony w czerwcu.

14. Na konferencji padła informacja, że na początku roku zostanie założona spółka DUAL-USE, czy może wiadomo, kiedy to nastąpi, a może zmieniła się koncepcja?

Cały czas prowadzimy mocno zaawansowane rozmowy w tej sprawie.

15. Jaki jest postęp prac nad WarDevilem? Czy dalej jest to etap koncepcyjny?

Prace na demem Proof of Concept (PoC) idą bardzo dobrze i z każdym miesiącem projekt nabiera docelowego kształtu. Biorąc pod uwagę, iż projekt jest tworzony w oparciu o nową technologię Unreal5 oraz, że prace nad demem PoC są prowadzone od około pół roku-możemy śmiało powiedzieć, iż w tym czasie projekt zrobił ogromny progres i pozytywnie rokuje na dalsze etapy rozwojowe. Warto też nadmienić, iż głównym celem dema PoC-jest weryfikacja pierwotnych założeń projektu (zawartych w game-concepcie) oraz możliwości realizacyjnych-przez stworzenie dema koncepcyjnego, który ma zweryfikować główne mechaniki rozgrywki oraz kluczowe złożenia grywalność w formie prototypu, który zostanie poddany ostatecznej ocenie.

Przed rozpoczęciem prac nad demem PoC podjęliśmy decyzje, że nie będziemy prowadzić zakrojonych na szeroką skalę zadań produkcyjnych związanych z contentem, póki efekty dema PoC nie będą zadowalające i nie zostaną wewnętrznie i zewnętrznie pozytywnie zweryfikowane. Naszym głównym celem PoC jest opracowanie grywalnego prototypu, który pozytywnie potwierdzi kluczowe złożenia rozgrywki i dopiero po uzyskaniu „zielonego światła” z dema PoC-planujemy rozpocząć zaawansowane prace produkcyjne.

16 Jaki zespół obecnie pracuje w zespole Pana Kamila?

Obecnie zespół Pana Kamila liczy około 40 osób i ewoluuje w zależności od zapotrzebowania wynikającego z bieżących zadań w projekcie. Większość z nich uczestniczy w pracach nad projektem dema PoC Wardevil, część zespołu uczestniczy także w procesie technicznego przekazana projektu WW3 wydawcy, wspiera prace nad projektem Chrnobylite2.

17. Kiedy planowane jest ukończenie dema koncepcyjnego?

Zakładamy, że prace nad demem PoC zakończymy na przełomie 3 i 4 kwartału 2024. Po tym okresie nastąpi ostateczna weryfikacje wyników prac/koncepcji gry i zostaną podjęte decyzje o kolejnych etapach jego rozwoju. Ważnym aspektem prac na demem PoC, jest także skalowalność projektu oraz możliwość wykorzystania wyników prac w aktualnych i przyszłych projektach spółki.

Kontakt dla inwestorów

ir@thefarm51.com

polityka cookies

Ta strona używa Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania - przeczytaj naszą politykę prywatności. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.