Relacje Inwestorskie

25 listopad 2020

Wywiad z Panem Wojciechem Pazdurem

  1. Chernobylite – czy to słowo ma jakieś znaczenie ?

Chernobylite to gra komputerowa z gatunku survival-horror, której akcja toczy się w czarnobylskiej Strefie Wykluczenia. Fabuła gry nawiązuje do prawdziwych wydarzeń z 26 kwietnia 1986 roku, kiedy doszło do katastrofy nuklearnej w Czarnobylu. Stopiony rdzeń płonącego reaktora numer 4 zmieszał się z innymi substancjami chemicznymi i wytworzył wysoce radioaktywną substancję krystaliczną składająca się głównie z krzemianu cyrkonu z domieszką uranu nazwaną czarnobylitem (ang. „chernobylite”). Czarnobylit to najbardziej radioaktywna substancja w rzeczywistym świecie, występuje ona tylko w jednym miejscu na Ziemi i z tego powodu odgrywa specjalną rolę w fabule naszej gry.

 

  1. Została podpisana umowa wydawnicza z All in ! Games na wydanie Chernobylite. Skąd wybór AllGames-czy nie lepszy byłby np. partner zagraniczny.

O potencjalnej współpracy z All in! Games rozmawialiśmy niezobowiązująco od samym początku projektu. Już wówczas było jasne, że nadajemy na tych samych falach oraz rozumiemy swoje potrzeby. Naszym celem było uzyskanie wsparcia w bardzo konkretnym zakresie, czyli współpracy przy finalnym opracowaniu i wydaniu wersji konsolowych gry. All in! Games ma bardzo przyjazne, partnerskie podejście do tego typu kooperacji i świetne kompetencje w kwestii pracy nad unikatowymi, ambitnymi tytułami. Mieliśmy liczne oferty od zagranicznych wydawców, jednak to właśnie All in! Games okazało się najbardziej otwarte na współpracę w oczekiwanym przez nas zakresie i równocześnie na bardzo korzystnych dla obu stron warunkach.

 

  1. Podpisana umowa z All in! Games na wydanie Chernobylite zakłada inwestycję 3 mln zł w rozwój gry. Na co dokładnie zostaną te środki wydane i jak długo może trwać produkcja gry?

Wskazana kwota 3 mln jest tak zwaną minimalna kwotą zaangażowania All in! Games w projekt. W tej chwili jest podpisane porozumienie wstępne, określające podstawowe warunki i zakres zobowiązań każdej ze stron. Ostateczna wersja kontraktu nie została jeszcze zamknięta, co powinno nastąpić w ciągu kilku najbliższych dni. Wspólnie z All in! Games podjęliśmy intensywne prace nad ewaluacją potencjalnych dat wydania, dodatkowych lokalizacji językowych gry i wyboru partnerów do współpracy w tym zakresie, wsparcia ze strony producentów konsol i innych podmiotów zewnętrznych. Kończymy ten etap prac i dopiero wtedy będziemy mogli potwierdzić takie elementy jak finalny harmonogram działań, podział zadań produkcyjnych i marketingowych, ostateczne budżety i kamienie milowe prac związane z wydaniem gry. Na obecnym etapie kwestie finansowe grają drugoplanową rolę, gdyż zarówno The Farm 51 jak i All in! Games posiadają je w wystarczającej ilości aby wydać grę na światowym poziomie.

 

  1. Kiedy planujecie Państwo premierę ? Czy równolegle do premiery pełnej wersji gry na PC planowana jest też premiera na konsole? A może będzie także wersja mobilna ?

Kluczowe prace produkcyjne, zmierzające do wyjścia Chernobylite z formuły Early Access, mają zostać zakończone w ostatnim kwartale 2020, a decyzja o ostatecznej dacie premiery i docelowych platformach sprzętowych oraz sprzedażowych zostanie podjęta po zakończeniu trwających obecnie rozmów biznesowych dotyczących harmonogramu premier wersji PC i konsolowych. Nie mamy planów co do dedykowanej wersji mobilnej, ponieważ Chernobylite jest typową grą dla graczy PC-towych i konsolowych. Niemniej na platformach streamingowych będzie można grać za pomocą smartfona (na GeForce Now jest to możliwe już teraz).

 

  1. W ostatnich 30 dniach aż 87% ocen gry na Steam jest pozytywna. Z czego wynika ta poprawa i jak ważna jest to wiadomość dla sprzedaży pełnej wersji?

Postępujący w kolejnych miesiącach wzrost ocen użytkowników gry na Steam, związany jest z pozytywnym odbiorem kolejnych uaktualnień wersji Early Access, tzw. mega patchy, dzięki którym wprowadzane są zmiany dotyczące balansu i dopracowania różnych elementów gry zgodnie z oczekiwaniami graczy. Nie bez znaczenia jest też wydłużający się średni czas spędzany przez graczy w grze, będący efektem rozszerzania gry o elementy pozwalające na niekończącą się rozgrywkę w trybie przetrwania. Jaki to ma wpływ na pełną wersji gry? Wystarczy przypomnieć, że obecnie na Wishlists Steam jest prawie 300 tys. zainteresowanych. Jeśli skojarzymy, że polski  tytuł o podobnej wielkości listy i ocenach miał sprzedaż idącą w dobrze ponad milion egzemplarzy, to odpowiedź nasuwa się sama.

Pozdrawiam serdecznie Robert Wist

Kontakt dla inwestorów

ir@thefarm51.com

polityka cookies

Ta strona używa Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania - przeczytaj naszą politykę prywatności. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.