Relacje Inwestorskie

09 styczeń 2024

ODPOWIEDZI NA PYTANIA ZADANE PRZEZ AKCJONARIUSZY NA IR@THEFARM51.COM

Drodzy akcjonariusze.

Głównym wydarzeniem ostatniego miesiąca 2023 roku była konferencja z zarządem spółki dotycząca strategii rozwoju firmy. Licznie przybyli goście w trakcie kilkugodzinnego spotkania mieli okazję zapoznać się z prezentacją przygotowaną na tę okoliczność oraz wysłuchać odpowiedzi na zadawanie przez publiczność pytania ( https://www.thefarm51.com/raport/przyjecie-nowej-strategii-emitenta-na-lata-2023-2026/ ). W przypadku części dyskusyjnej, to najważniejsze jej wątki przedstawiam w formie pytań oraz odpowiedzi jakie udzielili członkowie zarządu spółki.

  1. Jakie są obecnie główne źródła finansowania działalności spółki?

Obecnie głównymi źródłami finansowania działalności spółki są wpływy ze sprzedaży Chernobylite, należności wynikające z warunkowego przekazania praw do gry WW3 oraz rozliczenie zaległych płatności od od All in Games i Wishlist.

  1. Czy spółka posiada znaczące zobowiązania krótko lub długoterminowe?

Spółka nie posiada znaczących zobowiązań krótko lub długoterminowe

  1. Jak wygląda dynamika przychodów spółki w ciągu ostatnich 3 miesięcy? Czy notuje się wzrost, spadek czy stabilność?

Biorąc pod uwagę ostatnie 3 miesiące przychody są na mniej więcej równym poziomie.

  1. Czy spółce grozi utrata płynności?

Biorąc pod uwagę wielkość projektów, które obecnie realizujemy, będzie potrzeba krótkookresowego finansowania zewnętrznego, na przykład w formie obligacji lub/i kredytu bankowego.

  1. Czy koszty operacyjne odbiegają od kosztów operacyjnych w poprzednich kwartałach (wg Linkedin w firmie zmniejszono zatrudnienie o ok 10%)

Obecnie koszty operacyjne nie odbiegają od tych z poprzednich kwartałów – zanotowano kilkuprocentową redukcję zatrudnienia, ale koszty wynagrodzeń nieznacznie wzrosły.

  1. Czy spółka otrzymała pierwszą płatność wynikającą z porozumienia zakomunikowanego w raporcie bieżącym nr 5/2023: Zawarcie porozumienia o rozwiązaniu umowy współpracy w zakresie wsparcia rozwoju marki World War 3 .

Pierwsza płatność z tytułu porozumienia wpłynęła do spółki.

  1. Akcjonariusze byli informowani o potencjalnej współpracy z instytucjami wojskowymi, czy zostały podpisane stosowane listy intencyjne lub umowy o poufności? Ile osób zajmuje się tą współpracą?

Temat jest w toku i cały czas jest kontynuowany. Jako spółka, widzimy w nim ogromny potencjał rozwojowy w najbliższych latach, dlatego dokładamy wszelkich starań, aby poszerzać nasze możliwości realizacji tego typu projektów – samodzielnie oraz w synergii z potencjalnymi partnerami z sektora wojskowego.

  1. Jakiej wielkości zespół pracuje obecnie nad Chernobylite/Chernobyfull?

Zespół produkcyjny projektów z uniwersum Chernobylite liczy obecnie 40 osób.

  1. Jakiej wielkości zespół pracuje obecnie nad Wardevil? W jaki sposób spółka zamierza finansować pracę nad tym tytułem? Czy podjęto kroki w celu uzyskania finansowania zewnętrznego (np. wydawca)?

Projekt Wardevil, znajduje się nad obecnie na etapie dema koncepcyjnego (proof of concept) i jest rozwijany w dedykowanym, liczącym ok. 40 osób, zespole. Wynik prac nad demem koncepcyjnym (2024), będzie miał kluczowy wpływ na walidacje możliwości biznesowych, związane z jego dalszym rozwojem.

  1. Czy planowane są działania zwiększające bazę graczy konsolowych Chernobylite?

Tak, po przejęciu praw wydawniczych do wersji konsolowych, wraz z ich dalszym rozwojem będą prowadzone działania promocyjne i PR-owe w celu zwiększenia bazy odbiorców na wszystkich platformach.

  1. Czy spółka rozważa dodanie gry Chernobylite do oferty abonamentowej takiej jak GamePass lub PlayStation Plus?

Tak, rozmowy w tej sprawie z właścicielem jednej z platform są już bliskie finalizacji.

  1. Czy podjęto rozmowy nt. wydawcy na konsole dla Chernobyfull z firmami takimi jak SONY/Microsoft? Jeśli tak to do kiedy planują państwo podpisanie stosownych umów.

Rozmawiamy z przedstawicielami obu największych platform konsolowych, jednak ostateczne decyzje w sprawie partnerów wydawniczych jeszcze nie zapadły, także dlatego, że równolegle prowadzimy negocjacje z innymi podmiotami, nie tylko tylko z Sony i Microsoft.

  1. Kto zajmuje się portowaniem Chernobylite na Nintendo Switch? Spółka czy podmiot zewnętrzny?

Portowaniem gry na Nintendo Switch zajmie się wybrany przez nas podmiot zewnętrzny.

  1. Czy można uzyskać informację nt. wniosku, który został złożony na działania B+R (TAR – Opracowanie innowacyjnego zestawu narzędzi wsparcia produkcji gier wideo w silniku Unreal Engine 5 w celu wdrożenia innowacji procesowej, produktowej i opracowania prototypu rozgrywki. Kwota dofinansowania: 8 173 000 zł). Jaka jest pełna nazwa konkursu/program dofinansującego? Czy spółka korzystała z usług firmy konsultingowej, która ma działu specjalizujące się w pisaniu wniosków o dofinansowanie np. EY, PwC itd.

Wniosek został złożony w ramach programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki, ścieżka SMART. Podczas opracowywania wniosku współpracowaliśmy z firmą konsultingową, której zespół wielokrotnie już pomagał nam z sukcesem składać i realizować wcześniejsze projekty dotacyjne.

  1. Jaki łączny przychód osiągnęła gra „Chernobylite” licząc od początku swojej monetyzacji (październik 2019 roku i premiera w formule Early Acces), do chwili obecnej, ew. do końca trzeciego kwartału 2023 roku? Oczywiście odnoszą się do danych znanych Spółce, wartości już zaraportowanych w raportach okresowych. Czy jest możliwe przedstawienie tych przychodów w odniesieniu do kolejnych lat (2019, 2020, 2021, 2022 i 2023) ?

Łączny szacowany przychód gry „Chernobylite” do końca listopada 2023 roku to ok. 32,5 mln PLN. Podawanie przychodów z podziałem na lata niesie za sobą ryzyko niewłaściwej interpretacji wyników, na który wpływ miały opóźnienia w części raportów i różny sposób ich prezentacji.

  1. Na jaką kwotę szacowany jest ostateczny budżet gry „Chernobylite” wraz z wszystkim DLC, w tym również tymi, które mają się ukazać w przyszłym roku? Ile wynosiłby (lub o ile wzrósłby) koszt produkcji gry „ChernobyFull”, gdyby gra musiała powstać od zera?

Całkowity budżet Chernobylite wraz z wszystkimi DLC wyniesie około 15 mln zł. Dzięki wykorzystaniu elementów Chernobylite w nowym projekcie, koszt produkcji kolejnej części będzie przynajmniej o 40% niższy niż byłby bez możliwości użycia wcześniej opracowanych materiałów.

Kontakt dla inwestorów

ir@thefarm51.com

polityka cookies

Ta strona używa Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania - przeczytaj naszą politykę prywatności. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.