Począwszy od kampanii Kickstarter i premiery wersji Early Access w 2019 na bieżąco, otwarcie komunikujemy postępy naszych prac, publikując rozszerzenia gry, patche, cotygodniowe raporty i codzienne ciekawostki w social mediach. Przyszedł czas podzielić się z Wami czymś, co na pewno zasługuje na specjalną uwagę.

Mamy dla Was dwie wiadomości

Obie dobre, chociaż część z Was mogła oczekiwać nieco innych newsów.

Pierwsza jest taka, że chociaż pomimo pandemii udawało się nam realizować development projektu zgodnie z pierwotnym planem, to na premierę ostatecznej wersji PC pozostanie Wam i nam poczekać do drugiego kwartału 2021. Dlaczego to (mimo wszystko) dobra wiadomość? Nasz plan uległ rozszerzeniu.

Najważniejszym powodem, dla którego zdecydowaliśmy się przesunąć premierę, a nie skupić się na przykład na dostarczaniu nowej zawartości po wypuszczeniu gry, jest dążenie do zlokalizowania gry na większą liczbę języków niż było to pierwotnie zakładane. Dzięki współpracy z naszym wydawcą, All in! Games, fabuła i interfejs Chernobylite zostaną dodatkowo profesjonalnie przetłumaczone na Włoski, Chiński, Japoński czy Portugalski.

Dodatkowo wszystkie wersje językowe zostały przepisane na nowo i dopracowane stylistycznie, a istniejące głosy postaci (angielskie i rosyjskie) nagrywamy od zera w warunkach studyjnych z profesjonalnymi aktorami. Dzięki temu całość doświadczenia płynącego z gry powinna stać się nieporównywalnie ciekawsza i bardziej immersyjna.

Niestety, ze względu na wielkość gry (Chernobylite ma kilkakrotnie więcej linii tekstu fabuły niż dowolna z naszych wcześniejszych gier), proces dodawania i testowania nowych języków jest dość czasochłonny i dlatego nie mamy możliwości zakończenia i dopracowania go w bieżącym kwartale.

Druga dobra wiadomość

to informacja, że większość zespołu, nie zajmująca się lokalizacjami, nie ma zamiaru siedzieć w tym czasie bezczynnie. Obiecywaliśmy Wam ciągłe wsparcie i rozwój projektu, także po wyjściu z Early Access i mamy zamiar kolejny raz to udowodnić.

Przesuwając premierę, równolegle przygotowujemy dodatkową zawartość i elementy rozgrywki, które w pierwotnym planie miały być dostarczone w formie DLC, co oznacza, że ostateczna wersja Chernobylite będzie większa i wypełniona dodatkami, które wydłużą, wzbogacą i uprzyjemnią rozgrywkę. Wśród nich między innymi nowa lokacja, nowe uzbrojenie, nowi przeciwnicy, rozbudowana współpraca z innymi postaciami i tony poprawek w działaniu istniejących mechanik oraz narzędzi.

Wszyscy, którzy kupując naszą grę wsparli nas podczas Kickstartera i Early Access, będą korzystać z tych nowinek za darmo i w ramach standardowych aktualizacji Chernobylite. Najbliższy megapatch zgodnie z planem ukaże się jeszcze tej zimy, natomiast po nim możecie spodziewać się przynajmniej jednego dodatkowego rozszerzenia przed premierą, nie wspominając o bieżących poprawkach i hotfixach, które będą ukazywać się w miarę potrzeb.

Przy okazji przypominamy, że trwają zaawansowane prace nad konsolową wersją Chernobylite, które również mają zostać zakończone w najbliższych miesiącach. Premiera wersji PC i konsolowych w zbliżonym czasie pozwoli nam nie tylko nagłośnić grę wśród tych, którzy jeszcze nie mieli okazji się z nią zetknąć, ale także kontynuować rozwój projektu w ramach dalszych DLC i megapatchy przez kolejne miesiące po wypuszczeniu gry.

Już wkrótce będziemy mogli poinformować Was o dokładnej dacie premiery i nie omieszkamy tego zrobić przy pierwszej możliwej okazji.

Na samym końcu chcielibyśmy naprawdę podziękować Wam za wsparcie – słyszymy od Was dużo miłych słów. Wierzymy też, że zrozumiecie naszą decyzję, która ma na celu zapewnienie jak najlepszego rozwoju naszej gry.